Quiénes somos

TO INFORM AND TRANSFORM  

Medialuna Magazine is a culturally smart digital multiplatform publication in Spanish and English, with relevant content that informs, entertains and contributes to create a freer, better and happier world. 
Science, culture and the arts are important for us. We empathize topics about public health, physical and mental health issues for strong communities, the climate emergency and protecting the environment.
We produce original articles on economics, politics and social issues that directly affect the wellness of the majorities.

TEAM 

Founder and Director:  Diana Leal K.
Diana is a bilingual writer, journalist and media producer, and the founder and director of Medialuna Magazine.
She has more than 25 years of experience producing content and media in South America and the United States.
She has been the winner of two journalism awards in the United States. 
Diana is also the founder of Medialuna Agency where she works as a creative director (copywriter and art director).

OTHER TEAM MEMBERS

Karla Rivas, periodista y diseñadora
Gonzalo Silva, periodista
Oscar Ayala
Mark Stevenson
Roy Kuntz
Claudia Martin
María Leal

MEDIALUNA MAGAZINE, PARA AYUDAR A SALVAR EL MUNDO

Medialuna Magazine promueve la riqueza de la multiculturalidad, el respeto por la diversidad, la ciencia, el arte, la cultura, el mejoramiento de la calidad de vida de las comunidades vulnerables en América Latina y el mundo, y el aprendizaje y conservación del idioma español.
Medialuna Magazine es una nueva publicación digital multicanal en español cuyo equipo trabaja con altos estándares de ética profesional, responsabilidad social y objetividad, y busca defender la verdad y el interés de las mayorías.
Medialuna Magazine hace parte de la corporación Medialuna Agency LLC, registrada en el estado de Washington en 2010.  Su misión es producir contenido de gran calidad, que contribuya a informar, educar y tomar acción en la solución de problemas urgentes como la emergencia climática global, y contribuir a mejorar la salud y el bienestar de las comunidades más vulnerables, y defender los derechos de las niñas y las mujeres.
 Medialuna Magazine está ubicada en la ciudad de Kirkland, Washington, Estados Unidos y cuenta con corresponsales en Bogotá Colombia y Sao Paolo, Brazil.
Fundadora y directora: Diana Leal Kuntz
Diana es la fundadora y directora de Medialuna Magazine. Tiene más de 25 años de experiencia como escritora, periodista y productora de medios en Sur América y los Estados Unidos y ha sido ganadora de dos premios de periodismo en los Estados Unidos.
Diana es además fundadora de Medialuna Agency donde trabaja como directora creativa (copywriter y directora de arte.